Thursday, April 16, 2009

BOLA TAMPAR LELAKI S.K PEKAN SATU VS SK MEMBEDAI : SATU PERMULAAN YANG BAIK

S.K SUNGAI BEDAUN : 15 Apr, Pertandingan bola tampar bawah 12 tahun peringkat MSSWPL telah bermula pada jam 2.30 petang dan berakhir pada jam 5.30 petang. Bagi pasukan bola tampar lelaki S.K Pekan Satu, walaupun terpaksa menunggu lebih tiga jam untuk perlawanan menentang pasukan S.K Membedai, tekanan tersebut berjaya diserap oleh para pemain dengan semangat sepasukan yang tinggi dan kerjasama yang ampuh. Keputusan set pertama 25-20 dan set kedua 26-24.
Bermula dengan sedikit gugup sehingga memaksa lawan mendahului 15-7 pada set pertama, pasukan lelaki S.K Pekan Satu berjaya menunjukkan kebangkitan dan semangat tidak mudah mengalah. Demikian juga pada set kedua, pernah ditinggalkan pada mata 2-9 dan 22-24, mentaliti pemain yang tinggi berjaya mempastikan kemenangan pertama ini dapat digapai pada hari pertama semalam.
Perlawanan yang sungguh mendebarkan tersebut banyak memberikan pengajaran dan input berguna kepada pasukan akan kelemahan yang harus diperbaiki segera.
Pada hari kedua merupakan penentuan bagi pasukan sekolah, apakah mampu mencapai sasaran ditetapkan. Separuh akhir bagi pasukan lelaki dan final bagi pasukan perempuan.

No comments: