Tuesday, May 18, 2010

17 May Hari Isnin aku CRK

aku mendapat tahu adik perempuanku kemalangan motorsikal di sipitang, patah kaki n dikejarkan ke Q.E Hospital..hari yang sama isteriku disengat penyengat di rumah kota marudu. Bengkak di telinga menyebabkan beliau demam dan dimasukkan ke wad..tpaksa ditambah darah. aku terlewat sampai di menumbok untuk mengejar feri. Yang ada hanya bot laju tapi harganya boleh mencecah RM20 hingga RM400. aku bermalam di homestay menumbok dengan bayaran RM20..tp 1 jam lepas tu aku nekad tidur di kereta kerana pintu bilik selalu dibuka orang dan keadaan tilam yang tidak selesa serta banyak nyamuk. Tidu di kereta oh sangat indah. selamat..nyenyak sekali walaupun sekali sekala nyamuk mengacau di telinga. jam 6.30pagi aku naik bot laju..RM15 saja tambang kalau waktu pagi..tapi malangnya enjin bot rosak ketika bot betul2 di hadapan Waterfront..terapung2lah kami selama stgh jam lebih sebelum ditarik oleh bot yang lain..smpi di terminal aku meluru ke parking motor..aarggh motor lagi tak mau hidup..tpaksala menyorong ke workshop..jadi aku lewat sampai sekolah hari ni..jam 7.50 pg akhirnya aku menjejakkan kaki ke sekolah tercinta..

No comments: